Sabtu, 5 Mac 2011

KEROSAKKAN YANG DIRANCANGKAN




Apabila kita melihat kemungkaran dan maksiat serta kerosakkan yang melanda dunia hari ini, Negara-negara umat islam tidak terkecuali daripada turut menjadi mangsa. Malah di sesetengah tempat dan Negara kita dapati umat islamlah yang paling banyak terlibat dengan segala bentuk gejala sosial hinggakan timbul pertanyaan, apakah tidak ada sebarang pembelaan dan perlingdungan dari Tuhan untuk umat islam?

Persoalanya ialah apakah perkara ini kebetulan ataupun memang dirancang. Sejarah membuktikan bahawa sejak dari zaman rasul lagi, memang musuh-musuh islam sentiasa berusaha dan mencari jalan bagaimana untuk melemah dan menghancurkan umat islam. diantara musuh-musuh islam yang disebut oleh Tuhan di dalam AL-Quran ialah Yahudi dan Nasrani. Firman Allah SWT;

"Tidak akan redha ke atas kamu orang-orang Yahudi dan Nasrani hinggalah kamu mengikut jalan mereka."(Surah AL-Baqarah: 120)

kedatangan para rasul dan mujaddid juga sangat ditunggu-tunggu oleh musuh terutama Yahudi. Para pendeta Yahudi dan Nasrani telah membawa berita dari generasi ke generasi tentang kedatangan wakil-wakil Tuhan ke muka bumi. Tujuannya ialah asupaya mereka bersiap sedia dan merancang untuk memerangi orang-orang Tuhan di setiap zaman.

Mereka sedar bahawa kedatangan peminpin-peminpin yang ditunjuk oleh Tuhan tidak boleh dihalang, kerana itu adalah janji Tuhan. Tetapi mereka tidak berputusasa, malah sentiasa berusaha menrancang bagaimana untuk rahsia ini supaya manusia tidak tahu, menganggu dan menghalang manusia daripada menerima kebenaran yang dibawa oleh para rasul dan mujaddid sepanjang zaman.

Begitu jugalah kepada bangsa Yahudi ini diberi satu kelebihan oleh Tuhan iaitu mereka sangat cerdik akalnya dan mampu melihat apa yang bakal berlaku ratusan tahun akan datang. Ini tidak berlaku pada umat islam hari ini di mana nasib umat islam di hari esok pun masih ramai yang tidak mampu melihat.

Dalam misi mereka yang diperturun dari generasi ke generasi untuk menghancurkan umat islam, pihak musuh terutama Yahudi sangat mengkaji tentang islam. diantara perkara yang sangat dikaji ialah dimana kekuatan umat islam,, dimana kelemahan mereka, dan bagaimana umat islam boleh dirosakkan.

Mari kita ambil contoh apa yang berlaku di Turki. Turki pernah mencatatkan sejarah kegemilangan islam di bawah pemerintahan Bani Usmaniah yang dipimpin oleh seorang sultan yang bertawqa iaitu Muhammad Al Fateh. Di zaman kegemilanganya, Bani Usmaniah telah berjaya menakluki 29 buah Negara, termasuk Negara-negara Eropah berada dibawah jajahan takluknya.

Pada masa yang sama, pihak musuh walaupun mereka lemah di waktu itu, tetapi mereka tidak duduk diam. Mereka menkaji dan merancang bagaimana untuk menghancurkan kekuatan dan pengaruh islam di Turki. Mereka juga sangat menkaji di manakah kekuatan sebenar umat islam yang menjadi faktor utama yang menyumbang kepada kejayaan mereka.

Hasil kajian mereka di dapati bahawa kekuatan utama yang ada pada umat islam di waktu itu ialah mereka dipimpin oleh pepimpin dijanjikan iaitu Sultan Muhammad AL-Fateh. Ini berdasarkan Hadis Rasulullah yang memberitahu bahawa Konstantinopel akan jatuh ke tangan di bawah pemimpin yang baik dan tentera yang baik. Maka apabila Muhammad Al Fateh berjaya memenuhi cirri-ciri tersebut maka berlakulah kemenangan di tangannya sepertimana yang disebut oleh Rasulullah itu.

Apakah kekuatan yang ada pada Muhammad Al Fateh sehingga berjaya menawan Konstantinopel? Muhammad AL Fateh adalah putera seorang raja Turki yang bernama Sultan Murad. Dari kecil lagi beliau dididik di rumahnya oleh Samsuddin Al Wali, seorang ulama sufi dan waliullah yang sangat masyhur di Turki di waktu itu. Ketika 20 tahun, Muhammad Al Fateh telah menjadi seorang ahli sufi. Tiada siapa dapat menduga seorang anak raja menjadi orang sufi dan akhirnya dapat menduga dan mengislamkan Konstantinopel pada usia 23 tahun.

Konstantinopel jatuh setelah 600 tahun Rasulullah bersabda mengenainya. Kejayaan Muhammad Al Fateh adalah apabila beliau berjaya mendapat bantuan Allah kerana ketaqwaanya serta ketaqwaan tenteranya. Beliau telah berusaha memenuhi cirri-ciri yang disebut oleh Rasulullah iaitu Konstantinopel akan berjaya ditawan apabila rajanya ialah sebaik-baik raja, tenteranya adalah sebaik-baik tentera dan rakyatnya adalah sebaik-baik rakyat. Baik yang dimaksudkan di sini ialah hingga ke tahap taqwa yang tinggi kepada Tuhan.

Sejarah telah menceritakan kepada kita bagaimana Muhammad AL Fateh sebelum menghantar tenteranya ke medan perang akan memeriksa terlebih dahulu siapakah di kalangan mereka yang tidak sembahyang malam. Jika ada yang cuai sembahyang malam maka tidak akan dibenarkan menyertai perbarisan ke medan perang kerana dikuatiri tidak akan mendapat bantuan Tuhan. Begitulah sekali seriusnya Muhammad Al Fateh dalam mendidik dan meminpin tenteranya bagi memastikan bantuan Tuhan berlaku hingga akhirnya tercapailah kemenangan yang sangat bersejarah itu.

Apabila raja, tentera dan akyat sesebuah Negara sesebuah negara itu bertaqwa maka akan datanglah bantuan tuhan dari sumber yang tidak terduga. Sepertimana yang berlaku pada Muhammad Al Fateh dan tenteranya, di zaman itu tidak ada siapa yang menduga seorang anak muda bersama tenteranya yang sedikit dapat mengalahkan rom dan akhirnya mengislamkannya. Hal ini sangat memeranjatkan dunia termasuk ulama yang sezaman denganya.

Rahsia kemenangan dan kekuatan umat islam itu rupanya sangat menjadi perhatian musuh terutama Yahudi. Mereka merancang bagaimana untuk melumpuhkan kekuatan umat islam yang sangat bersandar kepada kekuatan dalaman iaitu iman dan taqwa. Mereka menunggu beberapa tahun hingga umat islam sudah agak lalai, lalu mereka jalankan jarum-jarum mereka untuk merosakkan umat islam.

Apa yang mereka lakukan sungguh halus dan licik hingga tidak mampu dikesan oleh umat islam di waktu itu. Mereka mulakan dengan mencari jalan unuk merosakkan keturunan umat islam. memang di dalam islam pun diakui bahawa antara faktor tersirat yang menjadi punca kejahatan seseorang ialah kerana keturunan yang telah rosak seperti keturunan zina, betapalah kalau tidak dididik, keturunan yang rosak akan menjadi lebih jahat lagi.

Oleh sebab itulah Yahudi menaja berbagai bentuk maksiat untuk merosakkan keturunan manusia bermula daripada pergaulan bebas yang akhirnya akan membawa kepada zina. Begitu juga gejala lesbian dan homoseks yang sangat merosakkan keturunan umat islam.

Apabila umat telah rosak, timbullah perpecahan, hilang perpaduan, hilang malu dan maksiat berlaku di mana-mana. Akhirnya sedikit demi akhlak umat islam menuju kejatuhan dan kehancuran sama ada secara sedar ataupun tidak.

Sebab itulah di antara budaya bangsa Yahudi yang memeranjatkan, kalaulah ada orang Islam yang bermusafir dan menumpang tidur di rumahnya, dia akan menyuruh anak gadisnya tidur dengan orang itu. Akhirnya apabila berlaku penzinaan dan lahir anak zina, anak itu juga akan disuruh berzina dan diatur untuk dikahwinkan dengan anak zina juga. Hal ini akan berlaku secara berterusan dan akhirnya akan bercampurlah keturunan zina dengan keturunan yang bersih, dan apabila majority masyarakat terdiri daripada orang yang telah rosak keturunanya maka mudahlah mereka diperkotak-katikan oleh Yahudi.

Sejarah perancangan jahat yahudi untuk merosakkan umat islam ini berlaku sejak zaman Rasulullah dan para Sahabat lagi. Di zaman pemerintahan Sayidina Umar, anak lelakinya pernah di perangkap tidur di rumah seorang yahudi. Tanpa disedari dia telah diberi minum arak. Sewaktu anak Sayidina Umar berada dalam keadaan mabuk dan tidak sedar, Yahudi tersebut telah mengarahkan anak gadisnya supaya tidur dengan anak Sayidina Umar. Berlakulah penzinaan hingga menyebabkan anak gadis yahudi itu mengandung.

Setahun selepas itu setelah melahirkan anak, perempuan yahudi itu telah membawa bayinya berjumpa dengan Sayidina Umar r.a lalu berkata,

" Inilah cucumu hasil daripada perhubungan luar nikah aku dengan anakmu".

Sayidina Umar r.a lalu memanggil anaknya dan dihukum sebat hingga mengakibatkan dia mati. Begitulah sekali licik dan jahatnya perancangan Yahudi dalam hendak merosakkan umat islam.

Begitulah juga merosakkan Turki, mereka telah merancang selama lebih 300 tahun, bagaimana hendak menghancurkan umat islam Turki. Mereka telah mengkaji dan faham di mana kelemahan umat islam turki. Mereka pun mengusahakan agar lahir sebanyak-banyaknya anak zina . anak-anak itu kemudian dipisahkan daripada ibubapa mereka. Kemudian yahudilah yang me'monitor' anak-anak itu, merekalah yang menjadi master plannernya. Anak-anak hasil zina itu diusahakan pula supaya berzina dengan orang lain.

Begitulah diusahakan secara sambung-menyambung sehingga akhirnya Mustafa Kamal Ataturk, seorang manusia yang tidak diketahui siapa ibu bapanya. Dia diasuh, dididik dan di'monitor' oleh Yahudi dan diusahakan hingga akhirnya menjadi seorang peminpin yang sangat kejam, zalim dan sangat menentang islam.

Dia memulakan hasil perancangan kuku besinya dengan menyembelih para ulama. Sedikit demi sedikit, Turki yang asalnya sebuah empayar islam yang sangat kuat akhirnya telah berjaya dicorak oleh yahudi hingga menjadi sebuah kerajaan secular yang sangat menentang kebangkitan Islam.

Begitulah hasil perancangan yahudi yang memakan masa ratusan tahun, tetapi dibuat dengan begitu licik dan terancang hinggakan apabila umat islam tersedar, ia sudah terlambat. Kerosakkan sudah tidak dapat dibendung lagi. Tetapi malangnya, masih ramai umat islam yang belum menyedari faktor tersirat ini lalu tidak berhati-hati dalam berhadapan dengan perangkap yahudi.

Perancangan ini sebenarnya bukan terhenti di Turki sahaja tetapi dilakukan juga di Negara-negara dari generasi ke generasi hinggalah ke hari ini. Selagi ada umat islam di muka bumi ini selagi itulah yahudi tidak akan berdiam diri dan akan terus mengusahakan kehancuran umat islam.

Pernah terjadi di paris, yahudi sanggup mengirimkan anak-anak gadis mereka untuk ditidur selama setahun dengan rakyat Iraq yang sedang berlatih di sana untuk mendapatkan maklumat tentang kekuatan senjata nuclear di Iraq. Bukan sekadar itu sahaja, tetapi mereka juga berjaya mencatur wanita-wanita yahudi menahwini peminpin-pimpin penting di Negara-negara Arab yang menjadi sasaran mereka. begitulah mudah sekali umat islam yang lemah imannya termasuk ke dalam perangkap Yahudi.


PEMANGKIN YAHUDI

Seseorang mukmin yang ada cita-cita untuk berjuang, di samping memahami matlamat dan kaedah perjuagan, dia juga mesti mengkaji, mengenali dan mengetahui musuhnya terutama bagsa yahudi. Banyak kerosakkan yang telah dilakukan oleh yahudi ke atas umat islam. bangsa yahudi sangat fanatic pada agamanya. Faktornya fanatic itu jugalah yang medorong mereka bersungguh-sungguh berjuang.

Hal ini tidak berlaku pada bangsa lain kecuali pada umat islam di zaman Rasulullah dan para Sahabat dahulu. Cuba kita kaji apakah faktor yang menjadi pemangkin utama yang mendorong Yahudi untuk berjuang dan menentang umat islam. berikut adalah kepercayaan dan keyakinan mereka:

1. Yahudi sangat berkeyakinan bahawa mereka adalah anak Tuhan. Mereka adalah bangsa yang terpilih (the chosen people) manakala bangsa- bangsa lain hanyalah hamba yang hina.

2. mereka yakin semua manusia akhirnya akan masuk ke Neraka kecuali yahudi. Kalaupun mereka masuk neraka, hanyalah selama enam hari

3. bangsa yahudi ialah bangsa yang paling mulia di dunia (bangsa Ariya). Justeru itulah mereka tidak boleh tunduk kepada bangsa-bangsa lain.

4. kebanyakkan para nabi dan rasul adalah dari keturunan bani Israel. Bangsa mereka dimuliakan Tuhan. Tidak ada sebab mereka mesti tunduk kepada bangsa lain

Perkara-perkara inilah yang menjadi pemangkin dan pendorong besar kepada orang yahudi untuk merosakkan bangsa-bangsa lain terutama umat islam yang merupakan musuh tradisi mereka, supaya umat islam mudah untuk diatur dan dicatur. Di antara jaringan perangkap yang ditaja yahudi untuk mencatur dunia termasuk umat islam dalam semua bidang ialah seperti berikut:

POLITIK

Mencetuskan bermacam-macam ideologi seperti demokrasi, nasionalisma, komunisma, sosialisma, kapitalisma dan lain. Semuanya hasil ciptaan orang yahudi. Tetapi pada waktu yang sama mereka sendiri pun tidak mempercayai, jauh sekali mengamalkan ideology-ideologi tersebut. Mereka kempen dan promosikan fahaman-fahaman itu ke seluruh dunia sehingga seluruh dunia bertelingkah untuk mempertahankan fahaman masing-masing. Lalu yahudi mengambil kesempatan mencatur bangsa-bangsa yang sedang bergaduh, padahal yahudi sesama mereka langsung tidak menggunakan sistem ciptaan mereka itu.mereka mencatur supaya bangsa asing berusaha untuk mempertahankan ideology dan pegangan masing-masing hinggalah sanggup bergaduh dan berperang sesama sendiri. Begitulah cara mereka menawan dunia.

Oleh kerana bilangan mereka sedikit iaitu hanya sekitar 3 juta orang, mereka tidak memilih cara perang bersenjata kerana menawan melalui peperangan bersenjata sangat merbahayakan bagi mereka, mahal serta merosakkan dan merugikan mereka. Lalu mereka memilih kaedah menawan secara halus iaitu dengan mencatur para peminpin dunia sama ada secara sedar ataupun tidak. Melalui cara ini, walaupun secara lahir atau fizikal penglibatan mereka tidak nampak tetapi pada hakikat apabila peminpin dunia berada dalam pencaturan mereka, maka sebenarnya merekalah yang sedang kuasai dunia.

Di waktu yang sama mana-mana peminpin dunia yang tidak mahu tunduk dengan percaturan mereka ataupun cuba lari dari konkongan mereka, yahudi akan bertindak kasar walaupun di kalangan peminpin yang bukan islam. contohnya seperti yang berlaku kepada bekas Presiden Amerika Syarikat, john F. Kenedy yang mati ditembak. Walaupun dia sedar yang dia berada dalam bahaya kerana cuba lari dari percaturan yahudi, tetapi dia tetap dengan pendiriannya. Akibatnya, dia mati dibunuh.

Presiden Zia ul Haq, yang ada cita-cita islam, cuba hendak menegakkan Islam di Pakistan. Apabila dapat dikesan oleh yahudi, akihirnya turut menerima nasib yang sama. Dia pun mati dibunuh. Tidak cukup dengan itu, yahudi telah mencatur Pakistan terkenal dengan imej Pakistan sangat buruk sekali. Tidak cukup Pakistan terkenal dengan kotor, miskin, mundur dan rasuah, malahan akhlak bangsanya juga sangat rendah hingga mencemari imej islam sendiri.

Hal ini bukan kebetulan tetapi memang dirancang supaya dunia melihat begitu hina dan hodohnya rupa sebuah Negara Islam. Begitu sekali hebatnya jaringan yahudi dalam mencatur dunia dan Negara-negara orang islam.


EKONOMI

Dari sudut ekonomi yahudi telah mencipta system ekonomi kapitalis yang berasaskan riba. Hari ini seluruh system kewangan dunia tidak terlepas dari riba. Yahudi sangat mengkaji bahawa riba adalah diharamkan di dalam islam kerana ia sangat merosakkan, menindas dan menzalimi manusia. Oleh itu digunakan system ini dalam jaringan perangkap ekonomi kapitalis mereka hinggakan seluruh system kewangan dunia mesti berasaskan riba. Seolah-olah sudah tidak ada jalan keluar dari jaringan ini. Tetapi pada waktu yang sama mereka sendiri tidak mengamalakan system kapitalis tersebut. Mereka tidak menghisap darah sesama mereka sendiri tetapi menghisap darah orang lain. Mereka sendiri tidak mengamalkan riba dalam urusan perniagaan mereka kerana mereka cukup tahu tentang bahaya riba.

Cuba kita lihat bagaimana mereka menggunakan jaringan ekonomi kapitalis untuk menakluk Negara-negara di dunia. Yahudi menubuhkan Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF) yang bertujuan memberi pimjaman dan dana kepada Negara-negara yang memerlukan. Bagi memastikan Negara-negara yang menjadi target mereka masuk ke perangkap mereka, maka Yahudi pun membuat serangan ekonomi dalam bentuk serangan mata wang ke atas Negara-negara yang menjadi sasaran mereka terutama Negara di sebelah Timur.

Yahudi sangat mengkaji jadual kebangkitan islam kali kedua dan mereka tahu ia akan bermula dari Timur. Cuma mereka tidak pasti Timur itu merujuk kepada Negara mana. Jadi di antara cara halus untuk menyekat kebangkitan ini ialah dengan membuat serangan besar-besaran melalui spekulasi matawang dan lain-lain bagi melumpuhkan ekonomi Negara disebelah timur dengan harapan bila ekonomi lumpuh, maka kebangkitan islam itu walaupun tidak dapat dihalang, tetapi sekurang-kurang dapat dibendung. Apabila Negara-negara sasaran itu telah lumpuh ekonominya maka mereka akan datang meminta sedekah dari IMF seperti yang dilakukan oleh Indonesia, Thailand, Korea dan lain-lain. Kadangkala belum sempat Negara-negara tersebut meminta bantuan, mereka terlebih dahulu menawarkan skim-skim bantuan pemulihan. Kononya atas dasar perikemanusian tetapi sebenarnya di situlah peluang mereka untuk mencatur dan memerangkap Negara-negara berkenaan supaya tunduk pada kehendak mereka.

Berbagai syarat dikenakan yang menguntungkan mereka dan menrugikan Negara yang menjadikan mangsa. Diwaktu itu oleh kerana keadaan sudah terdesak, sudah tidak ada pilihan lain, maka terpaksalah Negara-negara malang ini akur dengn kehendak musuh walaupun terpaksa mengorbankan maruah bangsa, Negara dan agama sekalipun.

Hal ini bukannya tidak disedari oleh Negara-negara yang menjadi mangsa, tetapi apabila sudah termasuk dalam perankap dan jerat musuh, mengikut kaedah akal hampir mustahil akan dapat lepas lagi. Apa yang dilakukan oleh mereka ini bagaikan seorang peminpin yang zalim. Dimalam harinya dia mengarahkan orang-orang merobohkan rumah-rumah rakyat manakala di siang harinya pula dia akan memanggil mangsa-mangsa tersebut dan menghulurkan bantuan kononya atas dasar simpati tetapi dikenakan berbagai syarat untuk memastikan orang-orang itu berada di dalam genggamanya.

SOSIAL

Perangkap dan serangan yahudi di sudut sosial juga tidak kurang hebatnya. Oleh kerana yahudi sangat maklum bahawa kebangkitan itu bermula dari timur, maka sudah tentu Negara-negara islam di sebelah timurlah yang menjadi sasaran utama mereka. cuba kita ambl contoh dua Negara iaitu Indonesia dan Malaysia

a. Indonesia

Indonesia merupakan sebuah Negara umat islam yang terbesar di dunia. 90% daripada 200juta penduduknya adalah beragama islam. Indonesia juga dibanjiri ribuan pesantren di seluruh negaranya. Tetapi pada waktu yang sana juga kerosakkan aqidah dan moral di kalangan rakyatnya sangat ketara. Seperti biasa, yahudi memulakan jarumnya dengan merosakkan keturunan umat islam. sebagai contoh, di inidonesia perkahwinan di antara orang islam dengan yang berlainan agama tidak menjadi masalah malah sudah menjadi budaya.

Malah pernah berlaku anak seorang tokoh ulama terkenal di sana telah berkahwin dengan yahudi sewaktu menuntut di luar Negara. Kalau kita faham itu sebenarnya bukan kebetulan tetapi memang di rancang sebagai laluan untuk merosakkan umat islam serta mencemari maruah islam.

b.Malaysia

Begitu juga di Malaysia, kes-kes yang melibatkan gejala social seperti sumbang mahram, rogol, zina, pelacuran, arak, dadah, judi dan lain-lain majoritinya adalah dikalangan orang melayu yang beragama islam. walaupun kes-kes ini dilakukan juga oleh masyarakat yang bukan islam tetapi itu adalah kebetulan tetapi terhadap orang islam itu memang dirancang. Malah yang lebih memeranjatkan negeri Kelantan yang telah lebih 12 tahun diperintah oleh parti islam adalah di antara negeri yang mencatat kadar jenayah sosial atau maksiat yang paling tinggi di Malaysia. Diantara perangkap yang dilakukan oleh musuh ialah mereka telah berjaya memperdaya umat islam yang makin lemah imannya dengan membawa masuk budaya Bollywood ke Negara ini. Majority masyarakat islam sangat mengilai gejala ini yang mana pengaruhnya sungguh kuat hingga di mereka di merata tempat filem dan lagu Bollywood di pasang sepanjang masa. Tidak cukup dengan itu, mereka juga sengaja menganjurkan anugerah Bollywood dilangsungkan di Negara ini, padahal ianya tidak ada kena mengena dengan Malaysia. Budaya ini bukan sekadar merosakkan moral dan maruah umat islam tetapi yang lebih merbahaya dari itu ia juga turut merosakkan aqidah umat.

Walaupun ada di kalangan para ulama dan peminpin yang menyedari hakikat ini tetapi sudah terlambat untuk membendungnya, lebih-lebih lagi bukan mudah untuk menyekat dan membaiki keadaan ini kalau kita bukan orangnya dan tidak kena pula cara dan kaedahnya.

Pendidikan.

Berbagai kaedah dan cara juga digunakan oleh yahudi untuk merosakkan umat islam dari segi pendidikan. Mereka memulakan dengan menguasai seluruh bidang ilmu termasuklah ilmu islam supaya semua golongan terpaksa merujuk kepada mereka. Malah apa yang mendukacitakan, umat islam yang mengambil bidang pengajian islam pun terpaksa mengkaji tentang islam daripada yahudi yang bukan beragama islam malah yang memang merancang untuk menghancurkan islam. berapa ramai professor dari kalangan Yahudi yang menghafal Quran dan Hadis lalu mengajarnya pula kepada umat islam. Apabila ini berlaku,

kesanya yang pertama ialah ilmu itu sudah tidak ada berkatnya lagi. Yang kedua, mereka boleh menggunakan kelebihan yang ada pada mereka dalam penguasaan ilmu islam itu untuk
merosakkan dan memutar-belitkan fakta hingga mencemari kesucian agama islam malah sampai boleh merosakkan aqidah umat islam.

Teori Darwin yang mengatakan manusia ini asalnya dari beruk pun adalah ciptaan yahudi. Darwin adalah seorang yahudi. Tujuannya adalah untuk merosakkan aqidah manusia. Sebagai contoh lagi, berapa banyak sejarah hidup Rasulullah telah diputar-belitkan oleh orientalis hingga boleh mengakibatkan cacat hubungan umat islam hari ini dengan rasulullah. Malah yang lebih parah lagi para pelajar yang membuat Ph. D dengan mereka memang disyaratkan secara halus supaya bersetuju dengan falsafah dan pandangan mereka kalau nak lulus periksa.

Bukan setakat itu sahaja. Para pelajar ini pula yang telah dirosakkan pemikiran mereka, apabila pulang ke Negara masing-masing dengan membawa pulang Ph.D hasil menuntut dari tok-tok guru yahudi itu, akan dipastikan supaya memegang jawatan-jawatan penting di kementrian agama dan menjadi penasihat Perdana menteri, presiden atau raja-raja dalam bidang agama.

Cuba bayangkan betapa rosaknya agama dan masyarakat apabila para penasihat agama terdiri daripada anak-anak murid yahudi. Tidak cukup dengan itu, mereka merancang untuk merosakkan lagi agama islam dengan menghantar anak-anak didik mereka menjadi reactor atau syeikh di unuversti-universiti islam di seluruh dunia seperti Malaysia, mesir, Pakistan dan lain-lain lagi. Berapa ramai para pelajar yang menuntut di seluruh dunia akan dirosakkan pemikiran mereka atas nama islam.

Cuba lihat apa yang berlaku pada Universiti Al-Azhar, tempat berkumpulannya para cerdik pandai dan tokoh-tokoh islam. kini AL Azharlah pusat kerosakkan ilmu islam. daripada para pendidik, pentadbir hinggalah para pelajar yang datang dari seluruh dunia semuanya telah rosak. Sijil boleh dijual beli, belajar bukan lagi kerana Allah tetapi kerana periuk nasi. Amalan rasuah di antara pensyarah dan pelajar berleluasa. Ada yang sanggup menjual diri semata-mata untuk sekeping ijazah. Begitulah sekali berjayanya yahudi merosakkan satu institusi pengajian islam yang tertua di dunia itu.

Berdasarkan contoh-contoh di atas kita dapat melihat bagaimana dahsyatnya yahudi menebar jaringan ke seluruh dunia untuk mencatur manusia terutama umat islam. kalau difikirkan secara logic akal, memang sudah tidak ada jalan keluar apabila telah masuk ke dalam jaringan yahudi ini. Lebih-lebih lagi umat islam hari ini sudah tidak ada kekuatan. Sama ada kekuatan ilmu, ekonomi, politik dan lebih- lebih lagi kekuatan iman.

Sebenarnya bagi umat islam, pendorong atau pemangkin yang paling kuat ialah Tuhan dan syariat. Tapi bila Tuhan sudah hilang dan syariat sudah tidak diamalkan maka tidak ada apa lagi yang tinggal pada umat islam. inilah di antara rahsia mengapa kita tidak boleh membangun. Oleh sebab itu dalam keadaan ini, kalau bukan kerana factor keramat peminpin yang bertaqwa, kita tidak akan boleh membangun. Yahudi telah meletakkan pukat dan jalanya di merata tempat manakala kita baru hendak berteori bagaimana hendak membuat pukat. Di sinilah kita mesti faham bahawa hanya peminpin bertaqwa yang ditunjuk oleh Tuhan sahaja yang mampu membawa umat islam keluar dengan selamat daripada jaringan musuh ini.

Satu-satunya perkara yang tidak akan perangkap dan terkesan oleh musuh ialah kekuatan roh. Peranan roh inilah satu rahsia Tuhan yang hanya diberi oleh Tuhan kepada mereka yang bertaqwa. Inilah satu-satunya jalan yang tidak dapat ditandingi oleh mana-mana kuasa sekalipun kerana pencatur di belakangnya adalah Tuhan yang Maha Kuasa. Hal ini juga sangat diketahui oleh yahudi. Mereka sangat yakin bahawa di hujung nanti mereka akan dikalahkan juga di tangan Imamul Mahdi. Selain daripada Imam Mahdi, tidak ada peminpin lain yang mampu mengalahkan mereka malah semuanya berada dalam genggaman mereka.

Sumber dipetik dari buku
Menangani Gejala Sosial Menurut Islam



Sajak-Bangsaku

Bangsaku bukan Melayu,
Bangsaku ialah yang seagama denganku,
Setiap muslim adalah bangsaku,
Bangsaku ramai didunia ini,

Ramai bolehlah dibanggakan,
Bangsaku bukan satu keturunan darah,
Bangsaku adalah satu pegangan dan satu aliran keyakinan,
Bangsaku ada dimana-mana merata dunia,

Yang ramai adalah di Asia atau di timur ini,
Bangsaku amatlah menyedihkan,
Berbagai-bagai penyakit masyarakat menyerang mereka,
Diantaranya perpecahan, perbalahan, jatuh menjatuhkan,rasuah,
ketidak adilan, mundur, miskin dan kotor,

Hidup nafsi-nafsi bekerjasama dengan musuh secara
tidak disedari atau secara disedari,
Secara langsung mahupun secara tidak langsung,
Mementingkan diri, hidup fikir diri sendiri,
Mereka mengaku Islam tapi tidak kenal Tuhan,
Jauh sekali ditakuti dan dicintai,

Mereka ramai tapi tidak kuat dan tidak berdaulat,
Mereka besar dari segi ramai tapi ibarat buih dilaut,
Sampah sarap saja pun boleh memecah belahkan mereka,

Inilah yang aku sedang sedihkan
Inilah yang sedang aku perjuangkan,
Tapi kerana kejahilan mereka, mereka adalah menjadi musuh,
Bukan orang yang tidak seagama,
Aduh! Susahnya memperjuangkan Islam dimasa kini
Terpaksa bermusuh sesama sendiri.

Allahyarham Ust. Ashaari.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan